Informare cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal

Informare cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal realizată în baza legii nr. 361/2022 privind protecția avertizorilor în interes public

Banca Națională a României (BNR), în calitate de operator de date cu caracter personal, prelucrează datele cu caracter personal ce îi sunt furnizate în mod voluntar sau care nu sunt obținute de la persoana vizată, în conformitate cu prevederile legislației naționale în vigoare aplicabile, ale Regulamentului (UE) 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor – RGPD), denumit în cele ce urmează RGPD şi ale Legii nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice, în condiții de siguranță, doar în scopurile descrise mai jos.

Banca Națională a României este preocupată în mod constant de asigurarea unei protecții ridicate a datelor cu caracter personal, pe care le prelucrează conform cadrului legal în vigoare.

Pentru respectarea dreptului pe care îl aveți în temeiul Regulamentului (UE) 679/2016, de a fi informați despre modul în care datele dvs. cu caracter personal sunt prelucrate la nivelul Băncii Naționale a României, vă aducem la cunoștință următoarele:

NOȚIUNI

„Date cu caracter personal” înseamnă orice informații privind o persoană fizică identificată sau identificabilă („persoană vizată”).

Dumneavoastră, în relație cu Banca Națională a României, sunteți potrivit legislației „persoană vizată”, adică o persoană fizică identificată sau identificabilă. O persoană fizică identificabilă este o persoană căreia îi poate fi stabilită identitatea, direct sau indirect, în special prin referire la un element de identificare, cum ar fi numele, un număr de identificare, date de localizare, un identificator online ori la unul sau mai multe elemente specifice, proprii identității sale fizice, fiziologice, genetice, psihice, economice, culturale sau sociale.

Prelucrare” înseamnă orice operațiune sau set de operațiuni efectuate asupra datelor cu caracter personal sau asupra seturilor de date cu caracter personal, cu sau fără utilizarea de mijloace automatizate, cum ar fi colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin transmitere, diseminarea sau punerea la dispoziție în orice alt mod, alinierea sau combinarea, restricționarea, ștergerea sau distrugerea.

TEMEIUL PRELUCRĂRII DATELOR CU CARACTER PERSONAL

Temeiul pentru aceasta prelucrare are la bază consimțământul dvs., conform art. 6 alin. 1 litera a) din Regulamentul General privind Protecția Datelor (RGPD).

SCOPUL ÎN CARE SUNT PRELUCRATE DATELE CU CARACTER PERSONAL

Banca Națională a României prelucrează datele dvs. cu caracter personal în scopul asigurării securității platformei de blog a BNR, a unei funcționări optime a acesteia,cultivării unui mediu de discuție constructiv oferind în același timp o experiență îmbunătățită pentru utilizatorii noștri, îmbunătățirii serviciilor oferite de site, identificării utilizatorilor falși (filtrarea roboților) și a utilizatorilor care au un comportament abuziv, contracarării atacurilor informatice de tip DoS, precum și generării de statistici de trafic (numărul total de accesări pe site, paginile cele mai accesate, cele mai comentate articole etc.). Generarea statisticilor de acces are loc zilnic.

Totodată, precizăm că Banca Națională a României prelucrează datele cu caracter personal, atât în scopul indicat mai sus, cât și într-unul sau mai multe scopuri secundare (ex.: arhivarea în interes public, în scopuri de cercetare științifică sau istorică ori în scopuri statistice, pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță, pentru realizarea activității de audit etc.), acestea fiind întotdeauna compatibile cu scopul principal în care datele au fost colectate/obținute. Prelucrarea datelor cu caracter personal în scopuri secundare se realizează cu respectarea legislației aplicabile.CATEGORII DE DATE CU CARACTER PERSONAL PRELUCRATE ȘI SURSA DIN CARE PROVIN ACESTEA

Informații pe care le colectăm în mod direct de la persoana vizată: nume și/sau prenume (alias), adresă de email, eventuale alte categorii de date cu caracter personal transmise prin intermediul comentariului aferent,în cadrul secțiunii de comentarii a site-ului.

PERIOADA DE STOCARE A DATELOR CU CARACTER PERSONAL

Datele dumneavoastră cu caracter personal sunt stocate pe perioada necesară îndeplinirii scopurilor precizate mai sus, impusă de prevederile legale aplicabile în domeniu, respectiv de dispozițiile privind arhivarea.

TRANSFERUL DATELOR CU CARACTER PERSONAL

Nu transferăm datele dvs. către state din afara Uniunii Europene, cu excepția situațiilor expres prevăzute de lege sau când acest lucru este necesar din punct de vedere al scopului colectării. În cazul în care vor interveni schimbări, vă vom informa în acest sens.

ACCESUL LA DATELE CU CARACTER PERSONAL ȘI DESTINATARII ACESTOR DATE

Accesul la datele cu caracter personal este realizat numai de către personalul Băncii Naționale a României dedicat acestei activități. Aceste date pot fi comunicate autorilor articolelor sau persoanelor din afara Băncii Naționale a României atunci când acest lucru este necesar pentru atingerea scopului prelucrării și/sau în cazurile prevăzute de lege.

CONSECINȚELE NEFURNIZĂRII DATELOR CU CARACTER PERSONAL SOLICITATE

În cazul în care nu sunteți de acord cu prelucrarea datelor dumneavoastră personale, nu veți avea posibilitatea de a transmite comentarii prin intermediul platformei de blog a BNR.

SECURIZAREA DATELOR

În cadrul operațiunilor de prelucrare a datelor cu caracter personal, Banca Națională a României utilizează măsuri tehnice şi organizatorice pentru asigurarea unui nivel de protecție şi de securitate adecvat împotriva distrugerii accidentale sau ilegale, pierderii, modificării, dezvăluirii sau accesului neautorizat la acestea.

DREPTURILE DUMNEAVOASTRĂ

În măsura în care sunt îndeplinite condițiile prevăzute de legislația aplicabilă, persoanele ale căror date sunt prelucrate au următoarele drepturi:

Dreptul de acces (art. 15 din RGPD)

Aveți dreptul de a obține confirmarea prelucrării datelor cu caracter personal de către Banca Națională a României și dreptul de acces la datele respective.

Dreptul la rectificare (art. 16 din RGPD)

Aveți dreptul de a obține de la Banca Națională a României, rectificarea datelor cu caracter personal inexacte care vă privesc. Ținându-se seama de scopurile în care au fost prelucrate datele, aveți dreptul de a obține completarea datelor cu caracter personal care sunt incomplete.

Dreptul la ștergerea datelor („dreptul de a fi uitat”) (art.17 din RGPD)

În situațiile în care (1) datele nu mai sunt necesare pentru îndeplinirea scopurilor, (2) v-ați retras consimțământul și nu există un alt temei pentru prelucrare, (3) vă opuneți prelucrării și nu există motive legitime care să prevaleze în ceea ce privește prelucrarea sau (4) datele cu caracter personal au fost prelucrate ilegal, aveți dreptul de a obține ștergerea datelor care vă privesc.

Dreptul la restricționarea prelucrării (art.18 din RGPD)

Aveți dreptul de a obține restricționarea prelucrării datelor cu caracter personal de către Banca Națională a României, în cazul în care se aplică unul din următoarele cazuri:

(a) contestați exactitatea datelor, pentru o perioadă care permite verificarea exactității acestora;

(b) prelucrarea este ilegală, iar dumneavoastră vă opuneți ștergerii datelor cu caracter personal, solicitând, în schimb, restricționarea utilizării lor;

(c) Banca Națională a României nu mai are nevoie de datele dumneavoastră cu caracter personal, dar solicitați păstrarea lor doar pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță;

(d) v-ați opus prelucrării în conformitate cu art.21 alin.(1) din RGPD, pentru intervalul de timp în care se verifică dacă drepturile legitime ale Băncii Naționale a României prevalează asupra drepturilor dvs.

Dreptul la portabilitatea datelor (art.20 din RGPD)

Aveți dreptul de a primi datele cu caracter personal care vă privesc și pe care ni le-ați furnizat într-un format structurat, utilizat în mod curent și care poate fi citit automat și aveți dreptul de a transmite aceste date altui operator, fără obstacole din partea Băncii Naționale a României, în cazul în care:

– Prelucrarea se bazează pe consimțământ în temeiul art.6 alin.(1) litera (a) sau al art.9 alin.(2) litera (a) din RGPD sau pe un contract în temeiul art.6 alin.(1) litera (b) din RGPD și

– Prelucrarea este efectuată prin mijloace automate.

Dreptul de opoziție (art. 21 din RGPD)

Aveți dreptul, în orice moment, de a vă opune prelucrării datelor dvs. cu caracter personal din motive legate de situația particulară în care vă aflați, în cazul operațiunilor de prelucrare desfășurate pentru îndeplinirea unei sarcini care servește unui interes public sau care rezultă din exercitarea autorității publice cu care este învestită Banca Națională a României și/sau în situația prelucrărilor efectuate în scopul intereselor legitime urmărite de Banca Națională a României sau de o parte terță, inclusiv pentru crearea de profiluri.

În cazul în care v-ați exercitat dreptul de opoziție, Banca Națională a României nu mai poate prelucra datele dvs. cu caracter personal, cu excepția cazului în care demonstrează că are motive legitime și imperioase care justifică prelucrarea și care prevalează asupra intereselor, drepturilor și libertăților persoanei vizate sau ca scopul prelucrării este constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță.

Dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată (art. 22 din RGPD)

Aveți dreptul de a nu face obiectul unei decizii care evaluează aspecte personale referitoare la dumneavoastră, care se bazează exclusiv pe prelucrarea automată și care produce efecte juridice care vă privesc sau vă afectează în mod similar într-o măsură semnificativă, cum ar fi performanța la locul de muncă.

Acest drept nu poate fi invocat în cazul în care decizia:

-este necesară pentru executarea contractului individual de muncă între dumneavoastră și Banca Națională a României;

-este autorizată prin dreptul Uniunii sau dreptul intern care se aplică operatorului și care prevede, de asemenea, măsuri corespunzătoare pentru protejarea drepturilor, libertăților și intereselor legitime ale persoanei vizate; sau are la bază consimțământul dumneavoastră explicit.

Dreptul de retragere a consimțământului (art.7 alin.(3) din RGPD)

În situația în care prelucrarea se bazează pe consimțământ, vă puteți retrage consimțământul în orice moment printr-o cerere expresă.

În cazul în care considerați că drepturile cu privire la prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal au fost încălcate, aveți:

– Dreptul de a depune o plângere la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal;

– Dreptul de a vă adresa instanței de judecată competente.

CUM VĂ EXERCITAȚI DREPTURILE                                                                                     

Dacă aveți întrebări sau nelămuriri cu privire la prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal sau doriți să vă exercitați drepturile legale în legătură cu datele pe care le deținem, vă puteți adresa Responsabilului cu protecția datelor din BNR.

Termenul legal de răspuns la aceste cereri este de 30 de zile, cu posibilitatea de prelungire.

ACTUALIZARE

Informarea prezentă poate face obiectul unor modificări ulterioare. Toate actualizările și modificările prezentei informări sunt valabile de la data aducerii la cunoștință.

DATELE DE CONTACT ALE RESPONSABILULUI CU PROTECȚIA DATELOR

Responsabilul cu protecția datelor din BNR poate fi contactat la următoarea adresă de e-mail: datepersonale@bnro.ro și/sau în scris la adresa de corespondență Banca Națională a României, strada Lipscani, nr.25, sector 3, București, cod poștal 030031.